Documentatie

Wat is een clickin-teller?

Met een clickin-teller meet u uiterst nauwkeurig hoeveel bezoeken aan uw website voortkomen uit een externe bron. Deze externe bron kan een Google Adwords-campagne zijn, een gewone link op een andere website of een link in een nieuwsbrief.

Bij gebruik van ons e-mailmarketing-programma Laposta is het overigens niet nodig een clickin-teller aan te maken. Laposta kan automatisch aan Mtrack worden gekoppeld.

Waarom is het verstandig clickin-tellers te gebruiken?

Stel: u heeft op een andere website een verwijzing staan naar uw website (via een link of banner). Als u deze link of banner direct naar uw website laat verwijzen, valt niet betrouwbaar te meten hoeveel bezoeken er via deze link of banner aan uw website worden gebracht. De browser van uw bezoekers geeft de referrerinformatie namelijk niet altijd door. Een clickin-teller ondervangt dit probleem.

De resultaten van uw externe links, advertentiecampagnes en nieuwsbrieven ziet u terug in het rapport Aantal bezoeken per clickin (in de categorie Hun herkomst).