Documentatie

Rapport 'Zoekmachines'

In dit rapport vindt u terug in welke mate uw bezoekers een zoekmachine hebben geraadpleegd om uw website te vinden.

In de tabel wordt vervolgens opgesomd wélke zoekmachines uw bezoekers hebben geraadpleegd en hoe vaak zij dat hebben gedaan.

In de tabel ziet u bij elke zoekmachine, in de tweede kolom, een '+' staan. Als u hierop klikt, klapt de tabel uit, en krijgt u van de betreffende zoekmachine te zien, welke de ingetikte zoektermen waren. (Door vervolgens weer op '-' te klikken, klapt u de tabel weer in.)

Terzijde: bij advertenties van zoekmachines vindt u soms geen referrerinformatie. Zo worden bij een Google Adwords-campagne bijvoorbeeld meer klikken weergegeven, dan u in dit rapport kunt terugzien. De belangrijkste verklaring hiervoor is, dat de referrerinformatie van Google verloren gaat bij kliks op advertenties in het zogeheten Adsense-deel van een campagne.

Als u nauwkeurig wilt laten registreren hoeveel bezoeken voortkomen uit een advertentiecampagne, kunt u het best een clickin-teller aanmaken.