Documentatie

4. De interpretatie van de rapporten > 4.3. Mtrack-rapporten > Rapport 'Spreiding gemiddelde bezoekduur'

Rapport 'Spreiding gemiddelde bezoekduur'

In dit rapport vindt u terug wat de gemiddelde duur van één bezoek is op de verschillende tijdseenheden (uren, dagen, weken of maanden) in de door u geselecteerde periode.

Zo kunt u in de spreidingsgrafiek van een dagrapport in één oogopslag zien of uw website 's avonds en 's nachts gemiddeld langer wordt bezocht dan overdag. In de spreidingsgrafiek van een weekrapport kunt u zien of de bezoeken aan uw website in het weekend gemiddeld langer duren dan op werkdagen.

Uit de spreidingsgrafiek van een maandrapport kunt u aflezen of de bezoeken aan uw website bijvoorbeeld in lengte variëren in het begin van de maand ten opzichte van het einde van de maand. En in de spreidingsgrafiek van een jaarrapport kunt u bekijken of in de lente en de zomer het bezoek aan uw website gemiddeld korter duurt dan in de herfst en de winter.

In het algemeen geldt: uw website is populairder, naarmate het bezoek aan uw website gemiddeld langer duurt.

Als de gemiddelde bezoekduur toeneemt in de tijd, kan worden gesteld dat u met uw website in toenemende mate in staat bent uw bezoekers aan u te binden (toenemende bezoekerstrouw).