Documentatie

4. De interpretatie van de rapporten > 4.3. Mtrack-rapporten > Rapport 'Spreiding gemiddelde aantal pageviews per bezoek'

Rapport 'Spreiding gemiddelde aantal pageviews per bezoek'

In dit rapport vindt u terug wat het gemiddelde aantal pageviews is van één bezoek op de verschillende tijdseenheden (uren, dagen, weken of maanden) in de door u geselecteerde periode.

Zo kunt u in de spreidingsgrafiek van een dagrapport in één oogopslag zien of er 's avonds en 's nachts gemiddeld meer pagina's op uw website worden bekeken dan overdag. In de spreidingsgrafiek van een weekrapport kunt u zien of er in het weekend gemiddeld meer pagina's per bezoek worden bekeken dan op werkdagen.

Uit de spreidingsgrafiek van een maandrapport kunt u aflezen op welke momenten in een maand er gemiddeld relatief veel of relatief weinig pagina's worden bezocht. En in de spreidingsgrafiek van een jaarrapport kunt u bekijken of in de lente en de zomer gemiddeld minder pagina's per bezoek worden bekeken dan in de herfst en de winter.

In het algemeen geldt: uw website is populairder, naarmate er gemiddeld meer pagina's van uw website worden bekeken.

Als het gemiddelde aantal pagina's per bezoek toeneemt in de tijd, kan worden gesteld dat u met uw website in toenemende mate in staat bent uw bezoekers aan u te binden (toenemende bezoekerstrouw).