Documentatie

4. De interpretatie van de rapporten > 4.3. Mtrack-rapporten > Rapport 'Bezoekaantal per bezoeker'

Rapport 'Bezoekaantal per bezoeker'

Met dit rapport kunt u nagaan hoe trouw uw bezoekers zijn. Komen uw bezoekers overwegend voor de eerste of tweede keer op uw website? Of bezoeken zij uw website veel vaker?

In de tabel is het totaal aantal bezoeken in de door u geselecteerde periode opgesplitst: bij hoeveel bezoeken hoort een bezoeker die uw website voor de allereerste keer ooit heeft bezocht; hoort een bezoeker die uw website voor de tweede keer ooit heeft bezocht; hoort een bezoeker die uw website voor de derde keer ooit heeft bezocht; etc.

Alle bezoeken die niet in de categorie 'Eerste keer ooit' vallen, zijn in feite herhalingsbezoeken.

Naarmate uw bezoekers trouwer zijn, vallen er naar verhouding meer bezoeken in de hogere categorie├źn: vijfde keer, tiende tot twintigste keer, honderdste tot tweehonderdste keer, etc.

Bij de interpretatie van uw gegevens moet u rekening houden met uw registratieduur. Als u al jaren abonnee bent van Mtrack, zullen relatief veel bezoekers uw site voor de honderdste keer of meer bezoeken. Wanneer Mtrack uw bezoekgegevens pas sinds een paar weken registreert, zullen relatief veel bezoekers uw site voor de eerste, tweede of derde keer bezoeken.

Andere indicatoren voor bezoekerstrouw zijn: het gemiddelde aantal bezoeken per bezoeker, het percentage herbezoekers, het aantal pageviews per bezoek en de gemiddelde bezoekduur.