Documentatie

4. De interpretatie van de rapporten > 4.3. Mtrack-rapporten > Rapport 'Aantal clickin-bezoeken'

Rapport 'Aantal clickin-bezoeken'

In dit rapport kunt u per clickin opvragen hoeveel bezoeken er zijn geweest in de door u geselecteerde periode.

U kunt dit doen door in het dropdownlijstje (achter 'Beperk tot clickin') te klikken op de clickin waarvan u het aantal bezoeken wilt weten. In het bijbehorende rapport 'Spreiding clickin-bezoeken' ziet u vervolgens wanneer de betreffende bezoeken in de door u geselecteerde periode precies plaatsvonden.

Met behulp van een clickin-teller kan Mtrack nauwkeurig registreren hoeveel bezoeken er voortkomen uit een link of banner (advertentie) op een andere website.

Voor alle duidelijkheid: bij Mtrack gaat het om het aantal bezoeken dat voortkomt uit een bepaalde link of banner. De meeste andere partijen (bijvoorbeeld beheerders van advertentieruimte, zoals Google Adwords) registreren meestal niet het aantal bezoeken, maar het aantal klikken.

Op basis van het aantal klikken komen zij vaak iets hoger uit (tot zo'n 10%). Reden hiervoor is, dat er binnen één bezoek meerdere keren op een link (advertentie) kan worden geklikt. Stel dat iemand dat drie keer doet binnen één bezoek, dan registreert een externe partij dit als drie kliks; Mtrack registreert dit als één bezoek (hetgeen eigenlijk wel zo zuiver is).

Verder laat Mtrack het bezoek van robots en spiders van zoekmachines buiten beschouwing; iets wat externe partijen ook niet altijd doen.