Documentatie

4. De interpretatie van de rapporten > 4.3. Mtrack-rapporten > Rapport 'Aantal bezoeken per clickin'

Rapport 'Aantal bezoeken per clickin'

In dit rapport wordt vermeld hoeveel bezoeken er per clickin zijn geweest in de door u geselecteerde periode.

Met behulp van een clickin-teller kan Mtrack nauwkeurig registreren hoeveel bezoeken er voortkomen uit een link of banner (advertentie) op een andere website.

Voor alle duidelijkheid: bij Mtrack gaat het om het aantal bezoeken dat voortkomt uit een bepaalde link of banner. De meeste andere partijen (bijvoorbeeld beheerders van advertentieruimte, zoals Google Adwords) registreren meestal niet het aantal bezoeken, maar het aantal klikken.

Op basis van het aantal klikken komen zij vaak iets hoger uit (tot zo'n 10%). Reden hiervoor is, dat er binnen één bezoek meerdere keren op een link (advertentie) kan worden geklikt. Stel dat iemand dat drie keer doet binnen één bezoek, dan registreert een externe partij dit als drie klikken; Mtrack registreert dit als één bezoek (hetgeen eigenlijk wel zo zuiver is).

Verder laat Mtrack het bezoek van robots en spiders van zoekmachines buiten beschouwing; iets wat externe partijen ook niet altijd doen.

In de tabel van het rapport ziet u in de tweede kolom bij elke clickin een letter 'T' staan. Deze letter staat voor 'Trend'. Als u hierop klikt, krijgt u voor de bijbehorende clickin het totaal aantal bezoeken in de tijd verspreid voor de desbetreffende periode.

Als u veel clickins heeft aangemaakt, kunt u met behulp van de filterfunctie (boven de tabel) eenvoudig de gegevens van één bepaalde clickin achterhalen. U kunt hier de gezochte clickin geheel of gedeeltelijk invullen.