Documentatie

2. De specifieke mogelijkheden van Mtrack > 2.11. Registratie interne links en banners (op eigen website) > Kan Mtrack dienen als basis om af te rekenen met adverteerders op mijn site?

Kan Mtrack dienen als basis om af te rekenen met adverteerders op mijn site?

Ja, wij denken dat ons statistiekenprogramma heel goed als basis zou kunnen dienen om - per klik en/of per vertoning - met uw adverteerders af te rekenen.

Voor elke advertentie (link of banner) wordt in Mtrack automatisch een aparte teller (een zogeheten clickout-teller) aangemaakt, waarmee het aantal kliks per advertentie uiterst nauwkeurig wordt geregistreerd.

In het rapport Aantal clicks per clickout (in de categorie Hun klikgedrag) kunt u voor elke gewenste tijdsperiode zien hoeveel kliks de betreffende advertenties gegenereerd hebben.

Met behulp van het rapport Bezoekgegevens per pagina (in de categorie Hun bezoek) kunt u nagaan hoevaak een bepaalde advertentie is vertoond. In dit rapport kunt u het precieze aantal pageviews zien van de pagina, waarop de betreffende advertentie staat.

Op basis van beide rapporten kunt u afrekenen met uw adverteerders.

Ter toelichting: aanbieders van advertentieruimte hanteren vaak hun eigen onbekende tools om kliks of views te meten. Voor een buitenstaander zit hier vaak een luchtje aan. Om die reden kan het zinvol zijn deze metingen te laten verrichten door een gedegen, volstrekt onafhankelijke en objectieve partij, die Mtrack beoogt te zijn.

Als aanbieder van advertentieruimte zou u ook (een deel van) de Mtrack-statistieken aan uw adverteerders kunnen tonen, eventueel door ze op uw website te plaatsen (via een zogeheten 'read only'-link). Potentiƫle adverteerders kunnen dan zien hoe goed uw website wordt bezocht en op basis daarvan overwegen op uw website te adverteren.

Als u geĆÆnteresseerd bent in een 'read only'-link, kunt u deze bij onze helpdesk aanvragen.