Documentatie

3. Het plaatsen en instellen van de tellercode > 3.8. Clickout-tellers > Hoe plaats ik een losse clickout-teller?

Hoe plaats ik een losse clickout-teller?

Sinds 5 december 2007 legt Mtrack automatisch alle clickouts vast. Bij abonnementen die zijn aangevraagd vr deze datum, kan Mtrack alle clickouts ook automatisch registreren. U moet hiervoor de standaard-tellercode iets aanpassen.

U kunt echter ook per link bepalen of deze als clickout moet worden vastgelegd. Voor zo'n losse clickout-teller moet u een stukje javascript aan de link toevoegen.

Als dit de link is die u wilt meten:

<a href="http://example.com">

... dan maakt u daarvan:

<a href="http://example.com" onClick="_Mtrack(this);">

U kunt zelf bepalen wat de naam van de clickout wordt. Dit is handig als er bijvoorbeeld op elkaar lijkende url's zijn die u onder n noemer wilt vangen. Dit gaat als volgt:

<a href="http://example.com" onClick="_Mtrack('example.com', 1);">

Voor registratie van uw clickouts is het overigens noodzakelijk dat u op de pagina waarop uw link of banner staat, ook een 'gewone' tellercode staat. Zonder een 'gewone' teller werkt een clickout niet.

De resultaten vindt u terug in het rapport Aantal klikken op clickouts (in de categorie Hun klikgedrag).