Documentatie

Hoe plaats ik een clickin-teller?

Clickin-tellers kunt u eenvoudig zelf aanmaken. Hiervoor gaat u na het inloggen op onze website (om uw statistieken te bekijken) eerst naar Instellingen en vervolgens Tellers en Clickins.

Op deze plaats kunt u de url naar uw website invullen. Vervolgens krijgt u dezelfde url terug, met een stukje code toegevoegd. Het is de bedoeling dat u voor uw link of banner deze nieuwe url (mét code) gebruikt in plaats van de originele.

Na het plaatsen van een clickin-teller herkent Mtrack elke bezoeker die via de betreffende link of banner op uw website komt. Door aan clickin-tellers duidelijke namen mee te geven, weet u precies hoe succesvol een bepaalde advertentiecampagne, nieuwsbrief of externe link is.

De clickin-gegevens vindt u terug in het rapport Aantal bezoeken per clickin' (in de categorie Hun herkomst).

Voor alle duidelijkheid: Mtrack meet het aantal bezoeken dat voortkomt uit een bepaalde link of banner. De meeste andere partijen (bijvoorbeeld beheerders van advertentieruimte, zoals Google Adwords) registreren niet het aantal bezoeken, maar het aantal klikken.

Op basis van het aantal klikken komen zij vaak iets hoger uit (tot zo'n 10%). Reden hiervoor is, dat er binnen één bezoek meerdere keren op een link (advertentie) kan worden geklikt. Stel dat iemand dat drie keer binnen één bezoek doet, dan registreert een externe partij drie klikken; Mtrack registreert dan één bezoek (hetgeen eigenlijk wel zo zuiver is).

Verder laat Mtrack het bezoek van robots en spiders van zoekmachines buiten beschouwing; iets wat externe partijen ook niet altijd doen.