FAQ

Hieronder staan de twaalf meestgestelde vragen bij het aanvragen van een proefabonnement. Wilt u nog meer informatie? Bekijk onze Documentatie. Als u geen antwoord vindt op uw vraag, neemt u dan gerust contact op met ons.

1. Waarom Mtrack?

Ten opzichte van andere leveranciers heeft Mtrack de volgende unique selling points:

a. Zeer betrouwbaar
Mtrack meet op de meest geavanceerde wijze: met cookies in plaats van IP-adressen. Op deze wijze kunnen bezoekers achter een bedrijfsnetwerk individueel worden herkend. Ook registreert Mtrack alleen het menselijke bezoek. Het bezoek van spiders en robots van zoekmachines laat Mtrack buiten beschouwing.

b. In real time opvraagbaar
Alle Mtrack-rapporten zijn online en in real-time opvraagbaar, in vaste en zelf te kiezen periodes. Alle rapporten verschijnen razendsnel op het scherm. De rapporten zijn tot op de laatste seconde nauwkeurig.

c. Uiterst prettige navigatiestructuur
Alle rapporten zijn helder van opzet en logisch ten opzichte van elkaar gerangschikt. Binnen rapporten kunt u eenvoudig details of trendanalyses opvragen.

d. Eenvoudig te interpreteren
Alle relevante bezoekgegevens worden overzichtelijk weergegeven in een veertigtal rapporten. Alle rapporten zijn to-the-point en voorzien van een toelichting. In de toelichting wordt ingegaan op bijzonderheden van het betreffende rapport. Ter verduidelijking worden soms voorbeelden gegeven.

e. Volgt het klikgedrag van bezoekers op de voet
Actuele bezoekers kunt u live volgen in hun klikgedrag op uw website. Niet alleen komen uw bezoekers zo tot leven, het geeft u ook een schat aan informatie over het gebruik van uw website.

f. Bewaart alle details van elk bezoek
Mtrack is het enige statistiekenprogramma dat van elk bezoek alle details bewaard. Deze gegevens kunt u altijd raadplegen. Als u vandaag de details van uw bezoeken van één jaar geleden nog eens rustig wilt bekijken, dan kan dat.

g. Maakt als enige 'datamining' mogelijk
Op basis van zelf te bepalen selectiecriteria kunt u de detailgegevens van bezoeken opvragen (=datamining). Zo kunt u afzonderlijk de details van alle bezoeken bekijken waarbij bijvoorbeeld een bepaalde zoekterm is gebruikt, een bepaalde pagina is bekeken of waarbij bezoekers afkomstig zijn uit een bepaalde regio. Met 'datamining' krijgt u een scherp beeld van de verschillende doelgroepen die uw website bezoeken.

h. Aparte registratie voor bezoek uit advertenties
Mtrack registreert in een apart rapport het bezoek aan uw website dat voortkomt uit advertenties of nieuwsbrieven. Zo weet u precies welke online advertenties, links en nieuwsbrieven succesvol zijn.

i. Koppeling met nieuwsbriefprogramma Laposta
Met Mtrack is een koppeling met ons nieuwsbriefprogramma Laposta mogelijk. Elk (individueel) bezoek aan uw website via een klik op een link in uw nieuwsbrief kan in Mtrack worden gevolgd. Bij koppeling worden in Mtrack uw nieuwsbriefrelaties met naam en toenaam genoemd.

j. Registreert ook het gebruik van eigen zoekfunctie
Veel websites hebben een eigen zoekfunctie, waarmee bezoekers snel de informatie vinden die zij zoeken. De zoektermen die hierbij worden ingetikt, worden door Mtrack in een apart rapport vastgelegd.

k. Ook ontvangst statistieken per e-mail mogelijk
Na afloop van elke standaardperiode (dag, week, maand, kwartaal en/of jaar) kunt u uw statistieken per e-mail toegestuurd krijgen. De volgende ochtend liggen ze in uw mailbox. Per periode kunt u zelf bepalen welke gegevens u wilt ontvangen.

l. Correct Nederlands
Wij zijn een Nederlands bedrijf, gevestigd in Zutphen. Ons statistiekenprogramma is dan ook Nederlandstalig van opzet - en niet zoals veel andere programma’s gebrekkig vertaald uit het Engels.

m. Snelle en persoonlijke service
Wij denken graag mee met onze klanten. Vragen per telefoon of mail worden altijd snel, zorgvuldig en persoonlijk beantwoord.

n. Lage prijs: slechts 140 euro per jaar
Een jaarabonnement op Mtrack kost slechts 140 euro (excl. BTW). Voor dit bedrag mag u een onbeperkt aantal tellers plaatsen. Dit tarief geldt tot 150 duizend pageviews per maand.

Naar de vragen

2. Hoe meet Mtrack?

Mtrack meet volgens de meest geavanceerde en betrouwbare methode van dit moment.

Na aanvraag van een proefabonnement krijgt u van ons een tellercode. Deze tellercode moet u (onzichtbaar voor uw bezoekers) op alle pagina's van uw website plaatsen. Elke keer dat een bezoeker een van uw webpagina's opvraagt, maakt uw tellercode kortstondig contact met onze Mtrack-servers. Hierdoor wordt alle informatie van het bezoek vastgelegd.

Binnen deze methode maakt Mtrack in eerste instantie gebruik van zogeheten cookies. Deze werken als volgt. Elke bezoeker die uw website bezoekt, krijgt van Mtrack automatisch een cookie (een uniek nummer) aangeboden. Als de browser van de bezoeker dit cookie accepteert, zal deze het nummer terugsturen bij elke volgende webpagina die wordt bezocht. Op basis van dit unieke nummer 'weet' Mtrack dan dat het om een en dezelfde browser gaat.

In tweede instantie (second best) werkt Mtrack met IP-adressen. Dit gebeurt pas als een browser geen cookies accepteert - wat overigens zelden het geval is.

Het meten van aantallen (unieke) bezoekers via cookies is een zuiverder methode dan het meten met behulp van IP-adressen. IP-adressen kunnen namelijk wisselen. Dit gebeurt nogal eens bij inbellen; hierdoor worden er meer unieke bezoekers geteld dan er feitelijk zijn. Ook kunnen er achter één IP-adres meerdere gebruikers schuilgaan; dit komt bijvoorbeeld voor als meerdere mensen via één bedrijfsnetwerk het internet op gaan.

Naar de vragen

3. Kan Mtrack elke website registreren?

Ja, Mtrack kan het bezoek van elke website registreren.

Met Mtrack kunt u de bezoekgegevens van uw website vastleggen. Hierbij maakt het niet uit:
- in welke programmeertaal uw website is geschreven;
- of u al dan niet een CMS (Content Management Systeem) gebruikt;
- welk CMS u gebruikt, of
- op welke server uw website draait.

Naar de vragen

4. Wat heb ik nodig voor het bekijken van mijn statistieken?

Eigenlijk niets. Iedereen die toegang heeft tot internet kan Mtrack gebruiken.

Voor Mtrack hoeft u niets bijzonders aan te schaffen: geen speciale software of hardware, geen extra diensten als hosting. Ook worden uw servers niet extra belast; Mtrack draait op eigen Mtrack-servers, die door ons worden onderhouden.

Het enige wat u hoeft te doen, is u aanmelden als proefabonnee. Binnen enkele minuten ontvangt u dan van ons een inlogcode en een wachtwoord. Met deze gegevens kunt u op onze website inloggen.

De eerste keer krijgt u na het inloggen precies uitgelegd hoe u uw tellers moet plaatsen. Na het plaatsen van de tellers kunt u met uw inloggegevens altijd (24/7) en overal ter wereld de bezoekgegevens van uw website bekijken. Online en in real-time.

Naar de vragen

5. Hoe vraag ik een proefabonnement aan?

Via onze website kunt u heel eenvoudig een proefabonnement aanvragen. Na uw aanvraag ontvangt u van ons binnen een paar minuten een mail met uw inloggegegevens.

Naar de vragen

6. Is het proefabonnement gratis en vrijblijvend?

Ja, het proefabonnement is gratis en geheel vrijblijvend. Het verplicht u tot niets.

In uw proefperiode kunt u testen of Mtrack aan uw verwachtingen voldoet. Aan het einde van uw proefperiode krijgt u van ons een e-mail met de vraag of u (via een betaald abonnement) verder wilt gaan met Mtrack, of wilt stoppen.

Voor alle duidelijkheid: wij sturen u nooit een factuur zonder dat u duidelijk heeft aangegeven een betaald abonnement te willen.

Naar de vragen

7. Wat omvat een vast abonnement op Mtrack?

Bij een vast abonnement mag u een onbeperkt aantal gewone tellers en clickin- en clickout-tellers plaatsen. Of u drie of drieduizend webpagina's, foto's, links en download-bestanden van tellers wilt voorzien, maakt ons - kortom - niets uit.

Bij een vast abonnement worden alle bezoekgegevens van uw website vastgelegd in een veertigtal rapporten. Al deze rapporten (zoals u die ook ziet in onze demo) zijn voor u beschikbaar - online en in real-time.

Naar de vragen

8. Betaal ik bij een vast abonnement altijd 140 euro?

Het standaard-tarief voor een Mtrack-abonnement is 140 euro per jaar (excl. BTW).

Dit tarief geldt tot gemiddeld 150 duizend pageviews per maand. Dit aantal behaalt u overigens pas als uw website bijvoorbeeld dagelijks 1250 bezoekers trekt, die elk gemiddeld vier webpagina's bekijken (1250 x 4 x 30 dagen).

Als uw website gemiddeld meer pageviews per maand genereert, betaalt u extra. Elders op onze website vindt u een goed overzicht van onze tarieven.

Als u meerdere abonnementen op Mtrack afsluit, bieden wij u een vaste (jaarlijks terugkerende) korting op onze tarieven. Onze helpdesk kan u vertellen hoe hoog uw korting uitvalt.

Voor instellingen in de charitatieve sector geldt een vaste korting van 25% op al onze tarieven.

Naar de vragen

9. Hoe sluit ik een tweede abonnement af?

Als u al een abonnement heeft en u wilt voor een andere website een nieuw (proef)abonnement afsluiten, kunt u dit het beste doorgeven aan onze helpdesk.

Zij maken voor u dan een nieuw account aan en koppelen deze direct aan uw bestaande account. Door deze koppeling heeft u met één inlogcode inzage in de bezoekgegevens van beide websites.

Naar de vragen

10. Krijg ik korting als ik meerdere abonnementen afsluit?

Ja, voor klanten die meerdere abonnementen afsluiten, hebben wij een aantrekkelijk kortingsvoorstel.

Het kortingspercentage hangt af van het aantal websites waarvoor u een abonnement wilt afsluiten. Bij onze helpdesk kunt u navragen hoeveel uw korting bedraagt.

Naar de vragen

11. Hoe verleng ik mijn abonnement?

Hiervoor hoeft u niets te doen. Uw abonnement wordt automatisch verlengd, tenzij u voor het einde van het abonnementsjaar aangeeft dat u wilt stoppen.

Naar de vragen

12. Hoe zeg ik mijn vaste abonnement op?

Opzeggen is heel eenvoudig. Tot op de laatste dag van het lopende abonnementsjaar kunt u ons dit per brief, fax of mail laten weten.

Naar de vragen