Documentatie

6. Begrippen > Bezoek

Bezoek

Veel Mtrack-rapporten zijn gebaseerd op het aantal bezoeken dat aan uw website is gebracht.

Voor alle duidelijkheid: het begrip 'bezoek' is niet hetzelfde als 'bezoeker'. In een door u geselecteerde periode kan één bezoeker meerdere bezoeken aan uw website brengen. Als June Junesen in week 48 van 2015 op zowel maandag, dinsdag als donderdag één bezoek brengt aan uw website, dan wordt zij voor het betreffende weekrapport beschouwd als één unieke bezoeker, die drie bezoeken heeft gebracht. Het aantal bezoekers van uw website vindt u terug in het rapport Aantal bezoekers (in de categorie Uw bezoekers). Het aantal bezoeken staat geregistreerd in het rapport Aantal bezoeken (in de categorie Hun bezoeken).

Een bezoek wordt door Mtrack als beëindigd beschouwd, wanneer een bezoeker na het opvragen van de laatste pagina meer dan twintig minuten niets doet: hij bekijkt geen nieuwe pagina's of foto's meer, hij downloadt geen bestanden meer, etc. Een gevolg van deze definitie is wel, dat iemand die tijdens zijn bezoek tussendoor één uur gaat lunchen, door Mtrack in het betreffende dagrapport wordt geregistreerd als één bezoeker die twee bezoeken heeft gebracht.

Als iemand uw website bezoekt, vervolgens verlaat, en binnen twintig minuten weer op uw website terugkeert, registreert Mtrack één bezoek. Kortom, Mtrack zorgt er voor dat iemand die meerdere keren snel wegklikt en telkens snel (d.w.z. binnen twintig minuten) terugkomt op uw website, geregistreerd wordt als één unieke bezoeker die één bezoek heeft gebracht.